תֵּן לָזֶה לֶגִיטִימַצְיָה • דיבורים מלב אל לב

משיחת חברים יצא לנו שרגל אחד (אם לא שניים) ממרכבת הדרך של ר’ אשר זה המשפט הנ”ל – תן לזה ליגיטימציה
מספרים שתלמיד של ר’ אשר יצא להתבודדות בפעלד, ולפתע לא פחות ולא יותר הוא רואה את הראש ישיבה שלו מול העיניים, הם תמה לראש הישיבה מה אתה עושה פה? ענה לו הראש ישיבה אני עושה פה הליכה בשביל לשבור את הפחד שלי

התלמיד סיפר את דברי הראש ישיבה לר’ אשר, אמר ר’ אשר לתלמיד, ומה יעשה אם פתאום יקפוץ עליו האריה, האם לא יפחד, הרי הפחד לא הולך לשום מקום, תמיד תשאר פחדן.

אלא צריך לפחד, ולא להיבהל מהפחד הזה אלא להפוך את זה לפחד מהבורא

הרבי אמר שכללות הדרך הוא לדעת להמשיך…

היינו כשקופץ עליך תאווה קנאה שנאה כאב פחד, אדם עוצר ונתקע שמה, וזה כל הבעיה, כי אנחנו צריכים להמשיך, לא להיבהל מזה, זה חלק ממני, ועכשיו לאן אני יכול להגיע עם הכח אנרגיה הזה

לפני שאנחנו נסחפים ניתן הסברים

אדם נכנס לפעלד תופס אותו פחד עצום, הוא תופס רגליים ובורח, למה?

תשובה: כי הוא נחשף לפחד שחילחל לו בעצמותיו הוא לא יודע מה זה, אין לו כח להתמודד עם זה, זה מלחיץ, שלוש שתיים אחד.. תופסים רגליים ובורחים

הגיע ר’ אשר ואומר לך תן לזה ליגיטימציה, תכיר את זה, מה אתה נבהל מהעצמיות שלך, זה אתה – פחדים תאוות לחצים – זה אתה, זה האדם

אם תדע לא להיבהל מהפחד אלא להכיל אותו ולהכיר אותו, תוכל להישאר לעמוד בתוך הפעלד

אדם בורח מכל מיני מצבים (בורח מעבודה, בורח מישיבה, בורח מהבית וכו’) כי הוא נחשף להתמודדות ולרגשות שמשתוללים לו בתוכו, הוא לא יכול להכיל אותם והוא בורח…

אדם לא יתקדם בחיים – אם הוא לא ידע להתמודד

אדם לעמל יולד – באתי לעולם בשביל להתמודד

‘הקב”ה ראה שיעקב אבינו מבקש לשבת בשלווה הקפיץ עליו רוגזו של יוסף’, מובא מצדיקים: שהקב”ה אמר ליעקב אבינו אתה רוצה שלווה, אני יגיד לך מה זה שלווה, התמודדות זו שלווה אמיתית, אם תלמד לעמוד שמה ולחיות שמה, אתה תגלה דברים חדשים ותבוא לשלווה אמיתית

שלווה זה על ידי שתתמודד

לעמוד על המקום ולהכיר את הפחד, לעמוד אחרי פישול ולהכיר ‘זה אני’, ‘אני לא יכול אחרת’, הקב”ה עוד הציל אותי שהפישול לא היה גדול יותר. ולחפש לגדול מזה, להתרומם למקום עליון – שלא הייתי יכול לבוא לשם לולי הכאב הזה

האדם לא יוכל להתקרב לקב”ה בלי הרגשות האלו, בלי התאווה קנאה שנאה כעס פחדים, זה מה שמחבר אותו

מי שמחפש לברוח מזה, ולמצוא את הקב”ה רק מתוך מוחין והרחבת הדעת – הוא לא מחפש עבודת ה’, הוא מחפש לעבוד את את הגאווה שלו

האדם צומצם מהקב”ה, וסדר ההשתלשלות הוא, מהאין סוף אל החכמה, ומן החכמה אל הבינה, ומשם של המידות ומן המידות נברא האדם

ועכשיו בכדי שהאדם יוכל לחזור לקב”ה, הוא צריך לעבור דרך המידות, לגלות את הקב”ה ברגשות שלו, כלומר להאיר את הבינה בתוך המידות – שהם הרגשות והתחושות שלו וכך יגיע אל הקב”ה

אם אדם לא עושה את העבודה הזאת, אלא רק מגלה את הקב”ה כשהכל רחב לו, הוא לא מחובר באמת לקב”ה, הוא לא חווה את הקב”ה

אין לו את החוויה של האלוקות
לחיות את הקב”ה מתוך מוחין ולא מתוך הרגשות – זה גם דרך, זה גם מצווה
אבל זה לא התכלית

אתה יכול להיות מולטי מיליונר! – אז תסתפק בלהיות עשיר וזהו???

לכן נבקש מה’ שיעזור לנו לעמוד בהתמודדויות

תכל’ס
א’ – לתת לרגשות ליגיטימציה
ב’ – להאמין שהקב”ה קורא לי דרכיהם, והם הזדמנות בשבילי להתחבר אליו

וכשאנחנו מדברים על פישול או על כאב, גם צריך לתת ליגיטימציה, להבין שהקב”ה שם אותי פה על ידי שהוא מסובב את הסיבות והביא אותי עד כאן, הוא רוצה שאני יידע את עצמי ואחיה איתו גם בתהום הזה

ובזה תם ונשלם המאמר, לתת לזה ליגיטימציה.
ועוד דבר, הכנעה למהלך שהקב”ה נותן לי, ולהאמין שהרגשות האלו הם דברים טובים

5 1 הצבעות
דירוג פוסט
הירשם כמנוי
שלח לי אימייל
1 תגובה
הוותיק ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
תגובות מוטמעות
צפה בכל התגובות

שכויח. מדהים.

המכתב היומי במייל

שקופית קודמת
שקופית הבאה